onsdag 13 januari 2010

Study or Work = Study!

Då har sötsaken min som jag har haft här sedan förra torsdagen, då vi åkte hem ifrån Halmstad. Det känns lite tomt nu, men där spelar faktiskt många orsaker in, medans många åker och jobbar eller studera, spenderar jag mer eller mindre tid hemma, något jag verkligen inte vill göra, vill ju göra något. Men inte finns det väl något jobb där ute som vanligt, det är ju så det är. Bara att gilla läget, men fan ibland hatar man att vara ungdom, varför ska det vara så svårt för just oss att få ett jobb, när det är vi som ska ta över efter dem ska ta pensionen sen. Inse vi är framtiden, men ni sverige har ju ingen nytta av den om ni inte använder den. Öppna dörrar för många ungdomar, men det verkar ju inte finns någon lösning, för det ser väl ganska dysert ut. Är inte kul att gå hemma för någon, känns mindre kul när man inte ens har rätt till akassa. Ja, någon liten peng, men du får det för att det inte finns något annat, och ja, någon liten inkomst måste man ha. Hur ska man annars klara sig, det går bara inte. Jag hoppas det vänder snart, det är nog bättre att studera! Men imorgon är det äntligen dags för Let´s Dance, säger bara kom igen Vickan, visa att du kan dansa med, inte bara spela fotboll!

//Maria <3

Inga kommentarer: