tisdag 23 september 2008

Helvete!

Man känner sig helt klart seg i skallen, eller ska man säga bollen. Ja, det finns många ord på det mesta. Men inte kan man haka sig fast på det, försöker finna min energi, men den verkar vara väck, allt verkar gå åt skogen, allt. Människor tror dem vet allt om allt, herregud, det finns inte någon som kan veta allt. Typ, vet man om helvetet finns på riktigt, enligt mig finns den bara för att få dess troende folk att inte begå synder? Det är ju en djup grund till den kristna tron, att med en god hand med gud hamnar man i himmelriket, men hur tusan funkar det idag när man ber någon dra åt helvete, vill man inte har svar på hur någon kan be någon bege sig till ställe som enligt mig bara finns i tron. Ja, en djup fråga och tanke från min sida, kan man helt enkelt inte bara be människan dra åt skogen, sluta lägg näsan i blöt. Dra åt helvete? finns det inget bättre att säga, det verkar som om folk tror dem kan säga vad dem vill och komma undan med det. Ja, man kan ju inte bara säga vad man vill, men när man väl tycker det är något som inte stämmer inte någons liv, säger man till med omtanke och rädsla för att det hela kan bli värre, det var precis vad jag gjorde, och nu ska jag dra åt helvete, ligger det åt höger eller vänster? För jag tror det är ingen som vet, talesätt är det nog bara, men säga att man inte är någon alltvetare bara för att man säger att man inte tror helvetet finns? herregud, vet du vad en allvetare är, nej men du tror du är en besserwisser! Det är det rätta ordet, på en viss person jag nu brutit alla band med, och jag gör det med nöje, han suger bort allt min energi. Man ska inte styra sin omgivning, man ska leva med den i ett sammanhang. Den lever inte åt dig och inte med dig, om du inte kan följa den rytmen och det den bjuder dig på. Kanske allt snart tar slut?

//Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

Det ligger nog åt vänster ;)
Nej men allvarligt nu, håller med om det du säger/skriver, och tycker det var rätt av dig att bryta kontakten med den personen, slösa inte energi på den, det blir inget bra då!
Kramar