tisdag 23 september 2008

Mamma Mia <3

Man har länge haft filmen Titanic som en storfavorit, men kan ju finna glädje och många tårar till den filmen. Men äntligen har jag funnit min ultimata favorit, det är helt klart Mamma Mia, det är en film som verkligen har allt, som en film ska ha, den var rolig, den var medryckande, den var varm och romantiskt, det finns hur många ord som bubblar inom mig när jag tänker på den filmen helt klart. Jag bara älskar den och när jag säger det här menar jag det sannerligen, med mitt fulla sinne. Men tycker inte Meryl Streep är en helt strålande stjärna, jag blev som helt betagen av hennes utstrålning och hon fångade med mig i filmen. Man ville bara se mer av filmen, men den tog ju slut som alla bra filmer verkar göra. Men som sagt, rytmen av musiken fick man med sig hem, det var ju musik och sång konstant kändes det som. Med många inslag av skratt, då det var humor, med skratt, tårar och glädje och skräck över vad som kommer näst. Men såklart är detta min storfavorit nu, känns som om jag måste se filmen åter igen hela tiden, finns inga gränser på den. Om man säger så, filmen har helt klart en plats i min dvd samling där den en dag ska finnas med, en höjdarfilm, det kan ju vara klassisker av våran tid? Eller är det möjligtvis för stora ord. Men I Love Mamma Mia <3

//Maria <3

1 kommentar:

Anonym sa...

den är toppen :D