tisdag 2 september 2008

Sleeping Illness?

Det där med sömn är det underkastat, inte enligt mig, för mig saknas den just nu. Jag vet ej, men kanske har man vänt på dygnet, men verkar inte så. För man när man väl lagt sig och är trött så har man bara legat och vridit sig själv hela natten, eller är det så ibland att man inte ens märker av att man har sovit, vad finunderligt. Ja, jag vet inget svar på det här, och vill verkligen för en gång skull på länge känna mig utvilad. Men nej, kanske man snart är utmattad är det först då jag kan sova, men hur det blir det sen då? Efter jag väl sovit en natt åter igen, funkar det i rutin, det tror inte jag, inget funkar just nu, känns som om man står på paus i livet som brakar förbi en. Jag missar mycket, ja men en har en viss känsla av att den person förr försökte styra det liv jag ville leva, det är något man inte ska tåla, man vill ju leva sitt egna liv med sina egna beslut, men vad fan, det är inte alltid det går. Ja, jobb verkar det inte heller finnas, tror dem skiter i att höra av sig bara för det. Jag vet ej kanske även för att jag helst vill lägga mig an studier, till att bli något än att bara bli en vanlig trist fabriksarbetare, har testat det och jag kan intyga att det sannerligen inte var min grej. Men jag har testat i alla fall, och då vet man mer svaret på det hela, och äldrevård likaså. Tyvärr, dem får inte använda sig av mina tjänster, finns ju saker som passar vissa men inte för alla. Ja, man har ju börjat spela sims 2 igen för att fördriva den tid man har för mycket av, och träna vill jag inte göra förrän jag har fått sova ordentligt, för gör jag nu någon övning hemma, känns det som om hela världen rasar, man är bara slut i hela kroppen, som visserligen har minskat i vikt. Jag minns ej när jag vägde 76 kg senaste, det var sannerligen nog dock innan 8:an. Ja, det är allt länge sen, för tiden den flyter verkligen förbi en, ja, tiden bara försvinner, och den försvinner bakom tröttheten för mig som inte syns helt klart. För mig känns som det iallafall. Men enligt många är jag inte densamma just nu, men kanske detta är en fas. Ja, nu till damfotbollen, det har ju släppts en bok om Martas seger till att komma från Brasilien till Sverige, ja men kan se det som en seger. Men inte för att vi har världens bästa damfotbollsspelare i Umeå, bara för att i Brasilien så är deras damfotboll sedd som den vi hade på 60-talet, ja det är inte mycket till det yttre, men ändå är deras damlag riktigt vassa i spelet, ja det är ju stor efterfrågan och ja dem brasilianska tjejerna är inte billiga, men ja, det är ju inte Lotta Schelin heller, eller Charlotta som hon igentligen heter. Hon har ju nu skrivit på ett kontrakt för Lyon, hon är nu klubbkamrat med Kim Källström som spelar för deras herrlag. Lotta Schelin har nu en årslön på, 1,5 miljoner, det är mycket för dem damfotbollspelare, en av dem bästa betalda i Europa. Sen är Djurgården i farten i Lördags vann med 4-3 och igår förlorade dem dock mot LdB med 3-2, men som sagt Vickan var bäst i sista matchem kanske för att hustrun Camilla satt på läktaren brevid Dennerby, och även fanns ju lilla Moa där med.

//Maria

Inga kommentarer: