torsdag 21 maj 2009

Supergutten <3

Kan det bli mycket bättre, Skärgårdsdoktorn ska bli film. Det lär bli en fröjd för ögat, även om det har gått nio år sedan sista avsnittet sändes. Och nu ska det hela bli film, ja sanna mina ord, jag längtar redan, dock har ju ej inspelningarna börjat utan det blir först 2010. Men det är nog inte det enda som blivit en fröjd för mitt öga den senaste tiden. Man kan ju inte missa den norska supergutten Alexander Rybak, när han vann eurovision song contest och snacka om rekordseger, utan tvivel. Men man kan även sig att det handlade om utklassning, när det skilde 169 poäng mellan ettan Norge och Island som kom två. Båda låtarna var riktigt bra, men kan ej sluta lyssna på låten fairytale, den var enkel och medryckande. Dock är det beklagligt att världen ej var redo för europapop. Men Malena deppade ej för det, vi tog en rövare med att skicka henne, och det gick ej så väl som vi hade hoppats på. Melana ställer dock aldrig mer upp i melodifestivalen, hon blev först lurad av rysk tv och sedan hånades hon öppet efter det stora nederlaget. Men som sagt, jag gillade Norges bidrag, och hoppas att vi svenskar skickar en låt som går bättre hem nästa gång det e dags för Eurovision Song Contest 2010 i Oslo.

//Maria <3

2 kommentarer:

Sofia sa...

Jag gillar att Skärgårdsdoktorn ska bli film. Tjoho.

bea sa...

skirv mera!