söndag 11 maj 2008

Love is strong and weak!

Ja, kärleken kan ha många sidor, jag vet en jag känner mig trygg med och det slår ett extra slag för, men vet ej i nuläget om jag verkligen kommer att få samma respons. Vet att sådant är livet, men det kan bli ett helvete att få sina känslor besvikna, det är något jag är van vid. Jag vet vad jag behöver men det blir alltid något som påminner mig hela tiden om att jag saknar det. Kläder, kläder, jag är i en ond cirkel där andra har kläder att klä sig i, medans jag själv har fler hål i mina än vad man ska ha. I vissa iallafall, så det blir inte mycket till övers. Jag får dock tvätta mina kläder var dag för att kunna ha dem på mig, hur roligt är igentligen det. Inget vidare, det tryter helt klart med både det och mina känslor. Allt jag vill ha är ett svar hur du känner det, men annars har jag även växande känslor och tankar för en annan. Men för dig är dem starka, för du speglar en fin insida det finns mycket du speglar till andra, som har fångat min charm. Min charm och min iskallt blåa blick. Men det kommer aldrig något svar. Kanske man ska skita i dig, kanske ska lära känna dig bättre Jonas, det verkar vara något som blir en spännande del av mitt liv. För just nu känner jag mig mestadels ensam och övergiven, när jag verkligen finner någon som fångat mitt intresse går det bara åt bakfoten. Men ska man ge upp i första taget, kärleken är en kamp för att få den att överleva och stadga sig med roten. Vill ju finna någon som jag kan ha vid min sida dag ut som dag in, som jag verkligen kan dela mina tankar till och någon som även kan reflektar sina egna till mig. Någon jag verkligen kan känna ett inre lugn tillsammans med och bara vara mig själv och inte vara någon annan än den jag verkligen är. Det finns inför vissa jag inte visar mitt verkliga jag, gör det mig feg eller känslig på något vis, där jag visar att jag inte vill ta ett steg mer. Där jag visar bakut, men det verkar vara fler som gör det helt enkelt.

//Johanna

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Johanna! <3

Gud vad dum jag känner mej - förlåt att jag är lite trög..upptäckte inte förrän nu att du nämde mej i din text! Jag har ju tänkt massor på dej på sistone, men oxå tänkt att du säkert har andra killar du är intresserad av..;P

Har spenderat hela helgen hos pappa tillsammans med syrran & hennes ettåriga dotter, så det har inte blivit mkt tid framför datorn!

Ledsen om jag bara skickat ett ytligt sms till dej på sistone, vill ju jättegärna lära känna dej bättre! Nu när du har mobil kanske vi kan våga ta steget och ringa varandra nån dag framöver..?

tycker du verkar vara en jättesöt tjej som är värd att vänta på! ;D

kram/ jonas