måndag 12 maj 2008

Another day, and other thougts :P

Nu har man varit och handlat sig lite snygga tshirts men, det räcker inte med två. För jag kommer nog allt då slita ut dem med. Bara måste till HM & Gina Tricot, & något ställe till , sen även ett par nya sommarskor, ett par tunna och ett par med klack, helt klart. Måste även ta mig en runda till JC igen, det fanns ett linne till som gjort för mig i min blick. Sen ska man nog även skaffa sig en ny bikini eller något i den stilen, men även ett par jeans som sagt, för har ett par jag kan använda just nu. dem jag köpte förra året som sagt, dem är ett par jeans jag bara kan avsky, hur kul är det med det klassiska gylf dilemmat, där man får dra upp den hela tiden, tills man bara storknar. Jag har givit upp på dem, vill se mig om det finns bättre jeans på marknaden där ut för mig. Men finns det det är jag ej helt fullt säker på. För jag har fastnat i det där träsket en gång med att äta för mycket sötsaker, och vet mycket väl hur mycket det kan förstöra en självinsikt och mycket mer. När man inte har kontroll över hur man själv längre ser ut, man ser sig inte spegeln mer, för den man ser är inte den man vill vara. Det kan vara så för alla och alla kan finna olika tröst medel, och vissa är sämre än andra. Mitt var inget alternativ som ska efterspeglas i andras vardag, för det blir en kamp efteråt att komma tillbaka till sitt rätta jag, om man ens gör det. Insidan är en annan och den jag visar är en annan, min utsida är en annan den med. Men det är min självbild som kanske inte är mycket att spegla i ett skyltfönster omvärlden. Men som sagt nu har jag en sann vän som finns där och som tog mina sanna, hjärtliga ord till sitt hjärta. Och vänner är ngt man ska ta vara på, något som betyder mycket för en som verkligen tycker om en som man är! Inte som någon man inte är, så dem inte ska skapa sig en egen bild av mig som inte är sann, för då lär dem aldrig känna Maria Johanna Viktoria .. :D Man får ta vara på dagen och vilka känslor den speglar över ens vardag. Men en sak vet jag efter allt onyttigt och den lata sida inom mig, så är hälsa något jag brinner för, att träna rätt och lagom mycket.

//Johanna

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina visdomsord av en fin & vis tjej! ;D

/MELVIN77