tisdag 1 september 2009

Norway Again ^^

Då blir det till att möta norge igen, men nu inte i ett genrep utan nu i kvartsfinalen. Eftersom dem fixade matchen mot England med 1-1 och vann gruppen, slapp vi än så länge Tyskland. Det starka laget inom damlandslagen. Men som sagt, dagarna bara flyter på och jag hade totalt missat för någon dag sedan att dem skulle spela mot just England, tack Annah för att du påminde mig. Orken försvinner när man jobbar på dagis, och tankarna vimlar på annat håll. Ja, man får hålla sina tankar och saker som ska göra sig påminda i sista sekund. Ja, det finns ju så mycket vi måste komma ihåg. Nu låter det kanske som jag ska vara senil, men det är ju ändå så lätt att glömma saker och ting. Sen om går dagarna undan, både med regn och solsken. Så om två veckor ska jag ta en välbehövlig vila med en av mina bästa vänner i varberg. Med hotell och allt där till, underbart en riktigt tjejhelg. Även snart ska jag köpa mig min systemkamera, det blir en Nikon D60 begagnad dock, men ändå mycket bra. Den hade kvar fyra års garanti, från början var det fem år. Men det var just en Nikon D60, jag var ute efter. Vissa gånger har man tur så nappar det. Men ibland blir det bottennapp, och det vill vi helst undvika. Men nu är man allt seg, ska nog dra mig till bädden, och läsa lite mer i Luftslottet som sprängdes. Jag kan lugnt säga att Millenium böckerna av Stieg Larsson, är en mycket bra, och medryckande trilogi, som inte får missas! Jag kan ju tacka Vickan, för tipset att hon hade det som favorit böcker, och nu har jag det med. För dem är allt bra, sen har man även kommit in i en period fylld av Titanic musik, det var ett tag sen. Allt för länge sen, sen ska man fixa med en överraskning till någon särkild. Det är bara att tänka ut något, ska inte vara för litet och inte heller för stort. Men nu kallar boken på mig, men även känner jag mig som en riktig trötter.

//Maria <3

Inga kommentarer: