lördag 13 februari 2010

Movies

Då har man sett filmen Avatar, årets snackis, om det är årets bästa film eller ej?
Visst var den bra, men för mig finns det bara en film som är den bästa och även den av James Cameron.
Ja, den mannen kan verkligen göra film, det tycker nog många andra med.
Gillar jag en annan film, och tycker den är årets bästa för mig, är det bara periodvis, eftersom Titanic är för mig den bästa filmen någonsin. Den vann inte sina priser för ingenting, tror ingen film gör det eller dem som är med och skapar filmen, alla dem i branschen gör ju ett jobb värt guld.
Vilket glädje, sorg och värmen man kan finna med en film, det är verkligen guld värd att man kan ta fram sina innersta känslor när man ser en film.
Har man funnit den filmen eller serien där man både, kan skratta, gråta, vara arg och lycklig, då är det sannerligen en bra film. Jag har allt det, gråter av glädje och sorg ibland när jag ser Desperate Housewives, eller Dr Quinn, men i filmer är det allt svårare. För filmens värld är mycket bredare. Mycket större. Mycket mer gigantisk. ENORM!


//Maria

Inga kommentarer: