fredag 19 februari 2010

Mummo, Missed and Loved forever!

Idag var det Mummos begravning, smärtsamt men en del av livets gång. I mitt hjärta är du odödlig, där har du alltid en plats, oavsatt vilka vägar i livet jag tar, och vilka konsekvenser dem får i mitt liv. Allt du gav till oss finns inom oss, för alltid, utan tvekan.
Eeva Sofia Ohvo, den bästa och enda farmor jag någonsin haft, har aldrig kunnat haft någon bättre, saknar ditt leende, saknar ditt skratt. Jag saknar allt från dig, varje dag blir en ny för ett nytt liv, en nytt liv utan dig, vid en sida. Där man kan se dig, men vi vet nu att du finns vid våran sida varje dag, ovanför oss. En bit av mitt hjärta är i himlen, bland stjärnorna och bortom rymdens mystik. Vi älskade dig när du levde, och vi kommer alltid älska dig i all oändlighet! Även om det tar emot, även om det motvinden piskar oss, så kämpar vi vidare. I med och i motgång. Det är kärlek, och denna finns där, det är nu vi som är kvar har varandra, vi vet att vi är en del av mummo och hon är en del av oss!

//Maria (L)

3 kommentarer:

Micke sa...

Fint skrivet..

Anonym sa...

Snyggt.. fint... tårar i ögonen läser jag detta om min mamma,din farmor och mina barns mormor. Gråter tårar.. Tack Älskade guddotter//faster

Anonym sa...

Beklagar sorgen