lördag 22 augusti 2009

EM <3

Nu är det allt för snart dags för EM att dra igång i finland, för vårat såväl älskade damlandslag. Även om dem fick en kalldusch med förlusten mot norge, nu i onsdags. Men som sagt man kan inte vinna allt, och dem kommer igen. Dem kommer inte till finland för att inte ta upp kampen om guldet, tro mig. Damerna är ju nu kaxiga, tuffa och många i truppen är nya. Och blickarna faller nog på Kosovare Asllani, en mkt framgångsrik tjej inom damfotboll, henne kommer man se mycket av i framtiden. Även Lollo Fors, som är mycket även hon. Men även kommer blickarna falla på våra vetaraner inom landslaget. Det blir ju Victoria Sandell Svensson sista, hoppas så att hon kan få en guldmedalj att hänga runt sin dotters lilla hals. <3
Men även Lotta Schelin har vi ju på topp, Lyon spelaren i guld bemärkelse, men där kommer hon nog bara vara en säsong till. Hon kanske längtar hem.
Men även får vi hoppas att Dennerby har fått samman sina tjejer till ett bra lag, vilket jag redan vet att dem är. Men även vet vi att tjejerna vill och att dem faktiskt kan.
Men synd att jag inte kan se alla matcherna då, eftersom jag då kommer vara i Uppsala. Vilket jag längtar mycket efter nu.
Ny stad, och nya möten, med en rad nya intryck. Ska ju äntligen få träffa dig Jonas!
Det ska verkligen bli något att minnas, vilket jag verkligen kommer att göra. <3
Nu hoppas jag den kommande veckan går fort fram, med jobb och allt, och att det går bra för vårat damlandslag, man kan alltid hoppas!


//Maria <3


Inga kommentarer: