måndag 24 augusti 2009

The Ladies Landshold, behold! <3

Det går framåt för damlandslaget inför avsparken in i EM imorgon, då vi möter ryssland. Men när landslaget slipade på dem sista detaljerna inför matchen på tisdag, var olyckan framme för Linköpings mittfältare Petra Larsson, skadades i och med en hörna, och blev liggandes i gräset. Hon hade fått en vadkaka, en blödning i vadmuskeln, som snabbt lindades om. Men ljusglimten i allt är att Nilla Fischer är med i spelet igen. Hon är friskförklarad och är tillgänglig för spel. Det är upp till Dennerby nu. Fischer lär dock inte spela från start, och hennes plats på mittfältet upptas nog av Lisa Dahlkvist. Men även ser det inte så hoppfullt ut för Jessica Landström, som tidigare skadade axeln. Men hoppet är ju det sista som lämnar en som man säger. Men inför matchen imån, finns det ju mycket att ha i åtanke. Det ryska hotet, är ju tränaren hiddink, enligt den ryska målvakten, så blir allt han rör vid till guld. Ryssland vill mer eller mindre skrälla mot sverige. Ja, men Hiddink är en av världens främsta tränare, då han leder rysslands herrar och Chelsea! Nu är det upp till bevis imorgon, och ska kurera mig så jag blir frisk någon gång. Vaknade med en riktigt huvudvärk imorse och feber. Inte vad jag hade önskat mig precis, men nu måste jag bli frisk eftersom jag ska till Uppsala på fredag, något jag verkligen längtar efter. Man vill ju då känna sig frisk, jag menar det verkligen. Det är med att ligga hemma och vara sjuk är inte något man verkligen vill på dryga två veckor. Var sjuk två dar förra veckan och nu blev man det igen. Man blir ganska less på det. Men man kanske tar mer av dem dagarna man är frisk och symptom fri från förkylning och annat för givet. Men nu laddar man inför damlandslagets öppningsmatch imorgon mot Ryssland. Och så samlar vi energi till helgen.

//Maria <3

Inga kommentarer: