tisdag 25 augusti 2009

Yes, 3-0 <3

Äntligen satt den, damlandslaget har brutit mardrömstrenden med förlust i öppningmatcher. Och det med besked mot Ryssland ikväll, man fick ju se tre härliga målgester. Först Charlotte Rohlin, sen älskade Victoria Sandell Svensson och sist men inte minst den superhärliga Caroline Seger. Vilken härlig seger det blev, matchen var över för Ryssland redan efter en kvart. Då dem två första målen kom, båda dem målen kom på nick. Det första kom ju bara efter fyra minuter av Charlotte Rohlin och sen 11 minuter senare var det dags för Vickans nick, med ett långskott från 30 meter från Lisa Dahlkvist. Som enligt mig var matchens snyggaste mål. Det sista målet avslutades som sagt då under den 82:a matchminuten. Men tjejerna ska precis som Caroline Seger sade att inte tro att dem är bäst i världen bara för att dem har ett bra år bakom sig. Innan denna matchen har sverige aldrig lyckats vinna en premiär match på hela tio år. Det handlar om mental grej, men ikväll släppte det. Och inte var det bättre sent än aldrig. Sverige var helt klart bättre på sina postitioner än Ryssland och mittfältaren Therese Sjögran dominerade stundtals stort. På fredag är det dags för tjejerna igen, då mot Italien som förlorade mot England med 2-1. Dock missar jag matchen live eftersom jag sitter på tåget på väg mot Uppsala då, men en vän spelar in den, så får se matchen hur det än går. Men vi har guldhoppet kvar. Det är ju det sista som lämnar en som man säger. Jag tror det stämmer, mitt hopp finns med dessa tjejer!

//Maria <3

Inga kommentarer: