tisdag 8 juli 2008

Finland <3 Men Ingen Linda Sällström?

Nu kan jag intyga om att det kommer bli gött att få åka bort några dagar i en välförtjänt semester som tar sin början den 14:e Juli till Finland, men inte blir nog mycket semester när man har bea bejbi med sig. Det lär ju bli att uppleva en massa saker med bara känslan, när man vill samla kraften. Men ska bli gött att träffa min gudmor, faster, ja Mari! Namnet, jag vet namnet ska påpekas och styrkas upp lilla tjatmaja. Men jag har alltid sagt faster och det är en vanesak, nu ska man få se hennes sommarstuga, har ju bara sett det på papper, ja arkitektritningarna, det var inte min grej. Tur att jag inte smart nog för att bli det och att det inte heller är min grej, att bygga upp vårat samhälles byggnads konstruktur. Ja, det finns mycket annat jag vill syssla med, vill ju inte göra något var dag och bara tänka. Jaså, det var bara detta som dög för mig, varför följde jag inte min drö, varför lade jag min framtid i andras händer. Och lät den förgås, nej det ska den sannerligen inte göra, jag vill göra något som är viktigt och känner att friskvård & Hälsa, börjar bli allt mer viktigt i vårat destruktiva samhälle. Ja, hjärt & kärl sjukdomarna ökar ju och det är ju idag en av våra vanligaste sjukdomar, gentemot cancer, som är den vanligaste i Australien. Men nu har vi inte våra fötter på deras mark, utan vi lever i sverige, i den norra och än så länge lite kyliga delen. För hettan har vänt sverige ryggen nu, när vi alla har semester verkar det som och man är ledig. Men det är nog allt som jag läste i tidning om metrologiska ting, vädret blir sämre när det drar för helg och ledighet. Ja, kan allt intyga att det stämmer i vissa fall, men man får allt göra det bästa av det hela. Jag sitter just nu och funderar ut vad man ska packa ned och inte packa ned, i resväskan sin, ja, man får ju tänka på vad man ska göra, och vad man ska leva i för miljö. Och även räkna med vädret, men jag med min mage, lär det ju bli en kompensation att få ta med sig pampers! Men som sagt, det ska bli gött, hur magen än mår så. Men Ingen Linda Sällström i sikte, den starka målgöraren i Djurgårdens älskade damer, ja ärligt hon är ju från Finland. <3

//Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

det var här jag tänkte skriva bejbi xD