fredag 11 juli 2008

No Ending <3

Ja, alla ändlösa disskussioner om att damfotboll är den sämsta och värdelös att se, duger inte ens i underhållningsyfte. Ja, det suger musten ur en, att folk inte kan acceptera att våra damer spelar i det bästa damallsvenskan i världen, varför får vi då många utländska spelare då? Ja, det finns många tankar om det, och nu får även damhandbollen involvera mig en hel del. Då damlandslaget har blivit uttagen som ska till Kina och kämpa, ja, dem tar sin början mot Ungern den 9 Augusti kl 04.45 svensk tid. Och som jag hade trott, så ska min syssling Beppo allas våran Theresa Utkovic, med så nu har jag damlandslag i bägge fotboll & handboll att heja fram. Men som kan man och kommer alltid ha en åsikt om damidrott, men den kommer allt att utvecklas vidare, för den gör mer eller mindre. Då man försöker utveckla den med att träningen ska gynna tjejerna och få dem att bli starka med fysiken, men även förhoppningsvis minska riskerna med skador. För damerna har ju mer skador med knäna än vad herrarna har, men är det inte påfrestningen, ska man inte se över hur man unviker just den vanligaste skadan. Ja, det kanske kommer en lösning framöver, man finner tillslut en lösning på det mesta, men åsikten om att lösningen kan vara att lägga ned det hela för det har inget underhållningssyfte, ska jag vara ärlig innerst inne, så är det mer trix med bollen från damerna sida, men då säger väl någon att det måste ju vara det för att få in lite spänning i spelet. Herregud är det inte då den personen som ej har intresse för just deras idrott, men inte ska man vara helt kritiskt i tankarna och ord, bara för dem gör det dem gillar mest. Och vad vi som gillar att se den kanske är lite weird med. Men tusan också det får man ta, jag står för att jag gillar damfotboll, dem står ju allt med i den bästa ligan i världen så dåliga är dem allt inte, och sen blir det fler lag hela tiden. Men allt är ju i utveckling, då menar jag då sannerligen allt, du & jag, dem som tar vid efter oss, kan man lugnt säga att hela världen är i utveckling, kan nog ta i med att det sker konstant. Även när vi minst anar och vi tänker nog sannerligen inte heller på det så särkilt mycket i sinnet. Men som sagt så tänker man relativt mycket på det inom idrott och där är utveckling något man lägger stark grund på, man blir ju bättre inom sin sport och man blir bättre på det man gör. Man utökar sin kapacitet, styrka & uthållighet. Något jag verkligen vill lära mig mer om, att förstå varför, på det jag ingentligen redan förstår men vill se närmre på. <3>


//Maria


Inga kommentarer: