onsdag 9 juli 2008

Sick, Tired & In love!

Jag är förälskad, men bara i ett antal låtar! Men även är man less på saker och ting. Det är otroligt att man kan det, vilken underbar känsla det strömmar inom en från tårna till hörselnerven. Jo, för att Maria Haukaas Storeng, jag är fångad av charmen från Hold On Be Strong. Jag är allt kär i raderna, såg henne i Allsång På Skansen, iallfall inte den norska allsång på Gränsen! Men vad gör man utan tisdagarna i sitt liv, som det var för tisdagarna med morrie, dem absolut sista som hade stor betydelse rent tankemässigt. För olika saker och ting har det, och just nu är det som ger den känslan till mig fylld med toner. Ja, det går som en dans med allt när man blir benådd med just den perfekta låten, jag har funnit intresse av saker och ting, och det där med kärlek och engagemang börjar ta fart. Ja, med internet kan man göra mycket som är som en magi för blotta ögat. Men det går ju framåt och inte bakåt med dem tingen iallfall. Men även en ren känsla för det där med romantik i lagom dos, det får jag just nu av Ron Pope, hans låt A Drop In The Ocean är allt underbar! <3 Men han har ju looken med. Ja, visst? Men som sagt finns dem som har fångat mig än idag, dem är dem mest betydelsefulla för mig. Inom musik bara, men dem som är mest betydelsefulla i mitt liv, det är bara dem som vet om det i sitt hjärta att dem får känslan och kraften åter av mig, som dem har givit mig. ör utan många av dem hade jag aldrig orkat ta mig dit jag är idag, och med eller utan ska jag ta mig vidare, vill inte sitta fast i denna gropen och vända. Ja, det är så det ska vara jajaj. <3

Future here I come!


//Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

RON POPE :D

Anonym sa...

Gud, va konstigt att vi förälskat oss i samma låt. Jag är lite rädd att man ska tjata sönder den genom att prata om det, "Hold on be strong" är än så länge lika grymt bra varje gång jag hör den! Härligt att Norge äntligen kläckt ur sej något så bra. Den bästa norska låten sen "Take om me" med A-ha..! ;D

//melvin77