fredag 4 juli 2008

Still awake :/

Ja, du ännu är jag vaken och ögonen är fullt halvvakna, medans kroppen min går på sparlåga. Att få tíll min sömn på den senaste tiden har inte varit den enklaste saken, men man har kommit underfund med en hel del saker man ska klippa vissa band i sitt liv med. Och kan helt enkelt såra med att vissa är mänskliga, och jag har gjort mitt val. Men inte säger jag det högt genom dessa rader vems band jag vill bryta, men hon ska ta mig fanken inte vet vart jag ska söka med mit liv och vad jag vill göra, för det blir bara då att jag ger upp min dröm och sticker ut med svansen mellan benen. Ja det är sant och hemskt att någon kan inbringa den känslan till någon, så den inte vågar visa sin sanna sida, utan den personen bara ska se den sidan den har sett för många år sedan och inte har sett utvecklingen, utan den sitter fast i det förflutna. Ja, det irriterar mig en aning, det kan jag helt avreagera mig med ord, man ska ju ha en vass tunga för att klara sig livet, inte kraft i sitt slag. Utan man vinner slaget, men kanske inte kriget. Ja, därför ska man nu anförtro sig allt mer åt den vännen som är söt och den som är som en klippa, ja det är allt dem som speglar av sig i sina namn, men hon som är söt är även hon en klippa i stormen att luta sig mot. Men det finns visserligen flera vänner, men dessa bär på erfarnheter av livet som vi unga kan ta lärdom av, ja helt klart. Dem äldre ger sina erfarenheter till dem yngre och vi för dem vidare, men vi inkluderar våra tankar. Men just nu orkar jag inte tänka så värst mycket, jag vill bara sova men känns som om jag inte riktigt finner mig själv komma till den där rofyllda känslan. Då jag bara kan borra ned mig bland alla kuddar i sängen och tumlar runt i täcket och känna att jag nu kan sova tryggt, varmt och gott. Det är ju det vi vill ge våra barn, som jag som gjorde ett vuxentest och för att på skoj se hur gammal jag är inombords, på mitt sätt att vara, tackar som bockar, jag är då redan 31. Det är ju ett antal år kvar dit, som sagt, victoria svensson är redan där men inte jag. Och mitt yttre ser dock mycket yngre ut, och det vill jag vårda, så jag vill nog även bara en hastig tanke nu, läsa något med friskvård och hälsa. Det är viktigt del av våra liv. Hälsan, träning och kost. Ja, se alla som idrottar, dem tänker ju på det dagligen, då ska vi alla försöka göra det med. Bara för att kunna prestera bätttre, medans vi andra gör det för ett välmående liv.

//Maria

1 kommentar:

Anonym sa...

skriiiivaaaaaaaaa meeeeeraaaa