måndag 16 juni 2008

Anger!

Ja, vem fan är det dd? Det var inte min vän, för henne har prata med i förtroende. Den som bär en lögn, bör släppa den nu innan den blir för stor att bära. Man ska inte bära lögner inombords, det tynger ned en likaväl som ilskan, över att det är en sådan sits. Där vi är tre som är sårade, gud detta kommer helt klart gå runt, och någonstans kommer den sluta. Det kommer nog svida en aning, och helt bra är det inte. För jag vet att fler rykten lär komma och dem kommer handla om oss. Men som är ju många tankar mitt i em-vimlet kanske inte guld värda. Men känner att jag måste slutförhandla allt detta och hitta lönngropen. För det är någon som har ljugit, jag är drabbad, likaväl petra, och sofia vet jag innerst inne. Men det finns ju folk där ute man inte har på rätsidan, och kan såra en. Man vill ju ha uppmärksamt, det vill vi ju alla ha på något vis. Men ibland kan det bli helt galet fel i jakten på den och den tröttar ut en och tillslut finner man den där lögnen. Det kanske inte är så i alla fall men ändå. Det är det som cirkulerar i mina tankar just nu, det är fullt av dem, för någon kan det vara som jag litar på, kan jag säga allt till mina vänner, eller ska dem vända på sanningen och se den sidan dem vill se? Jag vet att jag lider, men vill se ett slut i tunneln av allt detta, just nu är jag en aning desperat att finna den skyldiga. Men har lovat Petra att inte göra det, det blir bara strul då.

//Johanna

Inga kommentarer: