söndag 15 juni 2008

The Lie!

Är det rätt att vilja ge glädje, är det rätt att veta att du kanske inte alltid får tillbaka. Men som sagt kan vi alla glömma bort hos själva ibland, det är något jag enkelt kan göra, mina vänner betyder allt! Det kan jag intyga, man ska vara rädd om dem vänner man har. För du kanske inte finner några fler, som står dig otroligt nära. Det är ju även där som kemin ska funka. Det är ju inte bara i ett förhållande, även om det där spelar mkt stor roll om vad som kommer ske mellan dem olika parterna. Jag känner just nu att mina tankar leder till en person, och det enda jag vill just nu är jag att jag ska få träffa honom öga mot öga. Så det blir mer personligt, som du sa Petra jag kan inte misslyckas det är väl så man ska tänka på när man ska ge sig in i en ny lek, på mkt allvar. Det är inte bara att passa det vidare, för man kan inte komma undan allt. Det komme tillslut bara tillbaka till en. Precis som en lögn, den blir bara större och du känner tyngden av den och ångesten över att du inte ska försäga dig, gör att du glömmer vad du ljög om. På en lögn kommer du helt klart inte långt, det gör man på sanningen. Den funkar alltid bäst i alla lägen, men ibland kan det allt vara svår att greppa och ta emot, det blir då som ett slag mot magen. Ja, det har vi ju nämnt men i detta fallet blir det nog allt inte ett rött kort, det blir bara en ångest grop inombords. Kan helt enkelt säga nu att det finns några personer jag saknar så mkt så det gör ont inombords. Sen har jag smärtan efter sanningen då jag vet vem som bar fram lögnen!

//Johanna

Inga kommentarer: