måndag 30 juni 2008

Yes?

Ja,du vilket namn ska du bära fram tills dina sista dagar? Den tanken finns där för mig, djupt inne. Jag vet att Maria är det namnet jag först tänker på när jag ser mig själv, men vill nog allt se om jag kunde var en annan person med ett annat namn. Det blev inte mycket skillnad, jag är densamma. Jag är Maria och ingen aning, Johanna, det namnet kommer därefter, det kommer ju alltid att vara med mig med. Men kanske inte som mitt tilltalsnamn, men tror nog att det är ett av namnen jag har i förval om jag får barn i framtiden, sen är Moa ett fint namn med. Men ibland tar man ett galet steg för att göra livet lite roligare än vad det verkligen yttrar sig till att vara. För visst det är inte enkelt, men inte ska man ligga på golvet och kräva omvårdnad, jag vill nog på något vis utbilda mig och jobba med dem som har ett funktionshinder, så att dem finna tryggheten med ett jobb, ett eget boende, och en bra fritid. Men jag vet ej riktigt just nu för att jag har fastnat och vet ej om jag kommer ur denna gropen, men på något vänster vet jag att jag inte ska ge mig, bara för att jag har den dröm ska inte andra rasera den för mig!

//Johanna eller Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

blogga mer, bejbi!

Anonym sa...

skriva meeeeeera! :D