lördag 26 april 2008

Faith & Trust!

Ärlighet, varar allt längst. Hjälpsamhet får man tillbaka på och ärlighet likaväl. Men det är inte alltid man finner den gengälden, visst man kan säga emot, när man skriver. Men inte alltid värmande och betryggande att veta att man dock ofta kan få några gliringar, men men. Jag måste även klippa mig snart, luggen eller det som ska vara en lugg, verkar allt lite distraherande för mig nu, och det enda som kan ta bort distrationen från mitt sinne, är ett besök hos frissan. Sen vill man åter igen ta en tur till JC, där man fann den Tshirt/klänning man verkligen bara måste ha. Den bara älskar jag, skitsnyggt med ett par shorts till, vad annars nu har sommaren snart kommit, men åter igen har man hört att regnet kommer. Jag som vill ha solen, för det ger så mkt leende, på folk i ens omgivnings ansikten. Många känslor, och lyckokänslor, men även tankar om vart kärleken är sprudlar förbi en. Vart finns den, finns den där ute för mig att finna, kan helt enkelt säga att vissa har mitt intresse. Men vem tar den djupaste delen av mig, vems motsvarande del kan jag finna och dela med mig av med kärlek och värmande och en betryggande känsla. Ett hem att gå till, där man kan finna värme, och en varm och mysig famn att komma hem till. Något man verkligen saknar, och verkligen vill finna, men ses man som desperat bara för att man verkligen letar och söker efter något, som det finns för alla där ute, i den stora vida världen, eller räcker det inte med Sverige. Alla saknar vi något, även om vi redan har allt, men som sagt jag behöver den där nya mobilen snart, kan ju inte ringa någon med den jag har, det är ju ingen telefon, men vill även ha en verkligt bra kamera, då kan ta sig an att fotografera det som sker runt omkring mer. Än vad man har gjort tidigare, för kamera det har man nu dock bara i hemmet, som dock är lånad. Varför köpa när man kan låna? Men mycket bättre med en egen mobil med kamera med, då har man med sig båda dem viktiga saker vart man än strövar.

//Johanna

Inga kommentarer: