lördag 12 april 2008

I Felt Love Within Music :D

Vissa artister, sångare, sångerskor, musikanter kan fånga in i ens utstrålning som bara dem kan ge, en av dem för mig har alltid varit Celine Dion, men nu har hon allt konkurrens. Tro mig, men Taylor Swift, blott 18 år gammal, fångat mig i sin utstrålning. Hon har allt, utstrålning, känsla, och dessutom har hon ju rösten. Det kan man inte förneka, det samma sa man ju om Celine Dion då hon blott 12 år gammal sjöng sig in i folks hjärtan. Men när hon som 28 år, 1997 sjöng sig in all världens folks hjärtan, med låten My Heart Will go on. Så räckte det från Taylor Swift med låten, Stay Beautiful. Helt magnifikt, det är mitt enda ord. Ja, det kan nog också påpekas att dem båda ej sjunger inom samma schanger, Celine sjunger ju då allt mesta dels ballader, men har nu kommit in på rockfronten, medans Taylor Swift som allt sjunger Country. Jag kan bara inte sluta lyssna på ingendera av dem två, dem helt magnifika, utstrålning i form av musiken når mig allt i hjärtat, det känns som en massa lovord, men jag har allt funnit min musik, det perfekta är allt att Taylor Swift ska släppa ännu ett album till hösten, så det kommer ju allt bara rulla på, denna gången får hon allt backup av John Rich och Colbie Caillat. Men även finns det musik, som inte alltid faller en i smaken, men sångaren ser helt otrolig ut, inte många kan ju ha missat Brendon Urie, han e ju en manlig gud, för dem kvinnliga finner jag alltid. Men även jag tog miste att han idag fyllde 21 år, Happy Birthday to You. Så nu får man allt längta efter nåt igen, det sker inte så ofta. Jag är glad att musik inte är som kläder, för det hatar jag, finns ju inget i min storlek, herregud, man känner sig bara större och dummare, för att man inte följer idealet, men vem fan orkar göra det. Jag gör det inte, för jag kan inte träna, även om jag vill. Jag e fan less, men inte på musiken ta gud för det. Även om jag innerst inne inte tror att han finns, utan att han ska vara nåt annat än det som vi ser som folk kan få tro på, jag innerst inne kan bara tro på det om jag får se det. Med mina egna blida ögon, det är så sant så. Kan ju inte tro på nåt utan att själva ana att det är sanningsenligt, det är så sant så. Men visst det finns mkt att tro på och att inte tro på, och det är allt upp till var och en. Men som sagt det finns mkt att säga om dessa ting, men inte finner man alltid ord på det.

//Johanna

2 kommentarer:

Beatrice sa...

men oh majj gawdh, du er poppare! jag säger bara: PATD!!!!!!!!!! <3333

Johanna <3 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.